Charles Crook amb les 4 metàfores ha ajudat a que els ordinadors formin part de l'educació. A partir d'aquestes veurem com a partir de les noves tecnologies els nens aprenen en funció del paper que juga l'ordinador.
- La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor:
L'ordinador passa a ser qui ensenya a l'alumne, com a model d'aprenentatge. L'ordinador fa una sèries de preguntes, l'alumne contesta i l'ordinador avalua a l'instant. Aquesta metàfora està basada en l'individualisme del nen.
Un exemple són els programes edu365.
- La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne:
En aquesta metàfora l'ordinador està centrat en l'alumne. El nen és qui controla a l'ordinador, i no a l'invers.
Un exemple és el programa Scratch.
- La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador:
Aquests simuladors són una evolució dels sitemes tutorials que permeten un aprenentatge per descobrir. La llibertat del nen és limitada.
Un exemple és el programa Logo. - La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina:
Actualment és habitual tenir com a eina de treball un ordinador, ja que formem part d'una era tecnològica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada