dijous, 19 de desembre del 2013

Crook- La conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinadors

Charles Crook amb les 4 metàfores ha ajudat a que els ordinadors formin part de l'educació. A partir d'aquestes veurem com a partir de les noves tecnologies els nens aprenen en funció del paper que juga l'ordinador. 

  • La metàfora tutorial: l'ordinador com a tutor:
    L'ordinador passa a ser qui ensenya a l'alumne, com a model d'aprenentatge. L'ordinador fa una sèries de preguntes, l'alumne contesta i l'ordinador avalua a l'instant. Aquesta metàfora està basada en l'individualisme del nen.
    Un exemple són els programes edu365.


  • La metàfora de la construcció: l'ordinador com a alumne:
    En aquesta metàfora l'ordinador està centrat en l'alumne. El nen és qui controla a l'ordinador, i no a l'invers.
    Un exemple és el programa Scratch. 



  • La metàfora del laboratori: l'ordinador com a simulador:
    Aquests simuladors són una evolució dels sitemes tutorials que permeten un aprenentatge per descobrir. La llibertat del nen és limitada.
    Un exemple és el programa Logo.


  • La metàfora de la caixa d'eines: l'ordinador com a eina:
    Actualment és habitual tenir com a eina de treball un ordinador, ja que formem part d'una era tecnològica.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada